Какво са въвеждащи програмируеми роботи?

Въпреки че визуално приличат на физически кодираните роботи, въвеждащите програмируеми роботи не скриват своя софтуер от крайния потребител. Вместо това тези роботи запознават учениците с концепцията за софтуер по подходящи за възрастта им начини.

Всички въвеждащи програмируеми роботи имат методи за програмиране отделени от самия робот. Това може да бъде дистанционно управление, като това, използвано от Botley или основно приложение за кодиране, като тези, използвани с роботи Dash&Dot.

Верни на името си, тези програмируеми роботи са сензационни инструменти за представяне на по-ясните идеи за кодиране и роботика на учениците през първите няколко години от началното им училище. Базирайки се само на външния вид, може да е трудно да се разграничат въвеждащите програмируеми роботи от физически кодираните роботи.

Подобно на своите братовчеди с интегрирано кодиране, те също са симпатични на вид, подобни на играчка. Споделят и много от същите предимства – достъпни за по-малки ученици и такива с не толкова развита фина моторика.

Недостатъкът им също е, че се изисква повече място за съхранение.

Всички въвеждащи програмируеми роботи използват някаква форма на устройство за програмиране, отделно от самия робот. Това може да е включено дистанционно управление, но най-често е програмно приложение, изпълнявано или от таблет или от смартфон. Тези приложения са с облика и усещането за компютърна игра.


Много програмируеми роботи включват приложения за таблети, които позволяват на ученика да използва iPad или Android таблет като дистанционно управление за преместване на робота. Това може да представлява трудност за по-малките ученици.

След като учениците са готови да преминат към действително кодиране, ще могат да използват дистанционния метод за управление на кодирането. Допълнителната гъвкавост на този метод на кодиране означава, че роботите могат да бъдат програмирани с помощта на по-сложни кодиращи структури извън обикновените последователни команди. Това води до по-вълнуващи възможности за програмиране от учениците.

Роботите в тази категория обикновено използват комбинация от обучение и игри. Помощните средства са приложенията за кодиране и ръководствата , които изграждане умения за кодиране. Действителните концепции за кодиране обикновено не са директно посочени в материалите за учениците и затова трябва да се преподават. Въвеждащите програмируеми роботи предлагат повече входове и изходи от физически кодираните роботи и тези опции са много удобни за деца. Цветните светлини, движението и звуците са основните изходи.