• Числа и чипове, четно-нечетно, Монтесори материал

Числа и чипове, четно-нечетно

  • Модел: MAT0128_M078
  • Наличност: На склад
  • Цена с ДДС : 62,00 лв.

    Цена без ДДС: 51,67 лв.

+ -

Съдържа кутия от естествено дърво с 44 чипа и цифри, които са изработени от дърво. Пряката цел на работата на детето с този инструмент е да засили разбирането, че всяко число е съставено от отделни величини (съставено е от отделни подвеличини). Числата и жетоните също служат за проверка дали детето е усвоило и знае последователността от числа и знае колко отделни единици съставляват всяко число, също така служат за представяне на четни и нечетни числа.

Инструментът индиректно подготвя познанието за умножение и делимост на числа, кратни и части (напр. числото 6 се образува от 3 двойки хоризонтално - тоест 2x3 - и от два реда по три единици вертикално - тоест 3x2). Предпоставка за работа с инструмента е познаването на понятието и последователността на числата 1 - 10 и количеството, което принадлежи на всяко число. Детето преди това е работило със следните помощни средства: Червено-сини летви, Абразивни числа , Цифрови карти и Червено-сини летви, Шпинделна кутия .

Материалът е подходящ за детца от 4,5 години.

Работа с инструмента:

Първо, молим детето да донесе помощното средство на килима или на масата. Поставяме кутията с чипове и цифри един от друг, близо до детето. Подреждаме числата на масата в произволен ред и молим детето да ни каже кое число да започне, когато искаме да създадем серия от числа. Детето ни подава числото 1. Поставяме ги вляво, оставяйки достатъчно място под номера, за да могат чиповете да се поберат там. Впоследствие насърчаваме детето да ни даде друг брой от поредицата. Детето ни дава числото 2. Поставяме ги вдясно от числото 1 с малко интервал. Сега детето продължава самостоятелно и завършва цялата серия от числа. След приключването му ще продължим с добавянето на жетони, които ще демонстрираме на детето, като добавим един жетон под номер 1. След това питаме детето колко чипа получава следващото число. Отговорът е два. Така че поставяме два чипа един до друг като чифт. Можем също да преброим две на дланта ви и след това да ги поставим на масата или да ги поставим директно на масата. На номер 3 поставяме два чипа като чифт под номера и третия жетон в средата под чифта чипове. Под номер 4 поставяме два чифта, под номер 5 поставяме пет чипа. Детето вижда двойката и един жетон в средата. След това може да продължи самостоятелно. Ако нито един жетон не липсва или не е останал, детето е работило правилно. След завършване проверяваме заедно с детето, чета числа от едно до десет. Можем да преизчислим чиповете. Без дума пресичаме границата между четните чипове с пръст, спираме над нечетните. Казваме на детето, че е свършило работата и утре може да я свърши отново.

Упражнения:

На следващия ден запознаваме детето с термините четно и нечетно. Поставяме показалеца си между червеното число 1 и жетона. Тук не можем да направим нищо, трябва да спрем. На номер 2 можем да минем. Ще покажем същото без именуване за всички числа. След това казваме на детето, че ако не можем да прекараме показалеца между чиповете, ние наричаме такива числа нечетни (поставяме показалеца върху чиповете), но където можем да прекараме показалеца между чиповете, ние ги наричаме дори. Ще покажем това за няколко числа и детето може да продължи. Той започва отново от номер едно, за да опита цялата серия. След това преместваме всяко друго число (започвайки с две) надолу.

Винаги местя чифтове по двойки. Виждаме кратни на две (отделни един от друг). Използвайки тристепенния метод, ние учим детето на четни и нечетни числа. напр. „Покажи ми кои числа са четни/нечетни.“, „Покажи ми някое четно/нечетно число.“, „Какво е това число?“ Ако детето постави някои числа с главата надолу, ние не ги коригираме. Ще използваме дървени дъски с цифри (които използвахме за числови ленти) или хартия и ще създадем ред от тях пред детето. Смесваме дървените издълбани цифри на масата. Детето ги поставя върху дървени дъски и така научава правилната позиция на числата.

Етикети: Монтесори материали, Детска градина,